fredag den 27. maj 2011

Plantefarvning på Youtube

Når nu der var så mange interessante billeder på Flickr om plantefarvning, forsøgte jeg mig også på Youtube. Der søgte jeg på ordene "tutorial yarn plant dyeing", da jeg har fundet ud af, at mange vejledninger på Youtube nemmer findes ved at anvende ordet "tutorial". YouTube søger dermed ned i kategorien "uddannelse" - altså de videoer, som er blevet lagt ind under den kategori. Desuden søges f.eks. i "tagget" dye osv.

Der er et utal af videoer om plantefarvning - og sikkert endnu flere, hvis man ændrer lidt på søgeordene, men her er hvad jeg fandt samt et eksempel:



Hvordan: Se i undervisningsmaterialet på siden "Om YouTube", under afsnittet Start en konto i YouTube, hvordan man kan indlejer/embedde en video på bloggen. Selv om videoen kun lige viser "grundtrinene" i, hvordan man indlejrer, så bemærk, at du også selv kan bestemme højde og bredde på videoen som hentes ind på din blog. Den må helst ikke overskride 400 px i bredden, så "smadrer" den din blogs layout.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar