fredag den 6. januar 2012

Delicious hjælp

Hjælpefunktionen i delicious (Help nederst på siden) er ikke verdens bedtse. Rent faktisk er det kun en FAQ (oftest stillede spørgsmål). Til gengæld er der et ret aktivt brugerforum, hvor delicious supperten er ret aktiv ("Support forum", neden under FAQ'en).

Klikker man på "See and rate more ideas" kommer man til "Community-powered support for Delicious", der har en ganske god søgefunktion.


Da jeg synes, det er lidt trælst, at lek2r's stacks ikke har billeder søgte jeg på "stacks picture" og kunne så læse, at jeg ikke var den eneste, der synes, det var trælst :) (link til post om det).
Sho (der er ansat på delicious, som det fremgår af hans profilbillede) svarer, at det burde være sådan, at når man har lavet en stack, så dukker der nogle billeder op under stack'en (kommer fra de billeder, der er ud for linkene, der ligger i stacken), som man kan vælge imellem. Sho skriver også, at det er på tegnebrædtet, at vi, brugerne skal kunne uploade vore egne billeder.

Som vi jo alle kan konstatere, virker det bare ikke. Heller ikke nu 28 dage efter, at Sho svarede "states37" og en uge efter at Peter W også har spurgt, så jeg stiller op i køen af frustrerede for at give processen et skub.

Når Helen og jeg vurderer Web 2.0 teknologier, er aktive brugerforum en af de parametre, vi vurderer på. Delicious er et eksempel på, at hjælpefunktionen måske umiddelbart ser fattig ud, men at et aktivt brugerforum er at foretrække frem for en tutoarial. Ofte har vi brugere anderledes spørgsmål end de, der kender teknologien forestiller sig, og mens tutorial'en altid vil beskrive det intendrerede, så rummer et forum også det, det ikke fungerer efter intentionen ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar